05.11.2020| Heiman Point blogi “Huvitavat & õpetlikku”
Foto: Unsplash
Korrosioonitõrjest lähemalt – mis see on ja milleks see hea on?
Mis on korrosioon?
Korrosioon ehk korrodeerumine on metalli osaline häving meid ümbritsevas keskkonnas toimuvate keemiliste reaktsioonide tagajärjel. Kõige tavalisemas tähenduses tähistab korrosioon metallide oksüdeerimist hapniku toimel – see tähendab, et korrosioonireaktsiooni toimumist saab vältida ainult hapniku ligipääsu piirates. Kõige tuntum korrosiooni vorm on rooste, milles muutub raud raud(III)oksiidiks.
Mis on sõiduki korrosioonitõrje & miks seda teha lasta võiks?
Sõiduki korrosioonitõrje tähendab sõiduki metallist detailide sise- või välispindade katmist korrosiooniõli või vahaga, et sulgeda roostetamisele tundlikud pinnad hapniku ligipääsule ning kaitsta neid seeläbi korrosiooniprotsesside toimumise eest. Eriti oluline on töödelda neid kohti, mis saavad palju mehaanilisi vigastusi ning pori ja talvel soola (põhi, rattakoopad). Samuti on roostetamisele altid kohad, kuhu koguneb niiskus (kereplekkide liite- ja valtsikohad – näiteks uste ja luukide alumised sisemised servad).
Kvaliteetselt teostatud korrosioonitõrje aitab sõiduki eluiga tunduvalt pikendada ning kokkuvõttes vähendada autoga seotud kulutusi. Korrosioonitõrjet võiks korrata vähemalt iga paari aasta tagant, sest õli/vaha kuivab pikapeale ära ning ei paku sõidukile enam parimat võimalikku kaitset.
Kuidas teostab Heiman Point sõidukitele korrosioonitõrje?
Teostame sõidukite korrosioonitõrje alati väga põhjalikult – paljud ettevõtted seda protsessi nii detailselt läbi ei vii:
- Laseme sõidukil enne tööde teostamist soojas siseruumis täielikult kuivada.
- Eemaldame töö kvaliteetse tulemuse saavutamiseks sõidukilt kõik elemendid, mis võivad töö teostamist takistada: uste- ning luugipolstrid, põhjakatted, summutiekraanid, summuti, kütusepaagi, logarid jne.
- Eemaldame põhja alt ning rattakoobastest pori, mustuse ning juba tekkinud pindmise rooste mehaaniliselt ning neutraliseerime pinnad keemiliselt.
- Katame hoolikalt metallist kereosade sise- ja välispinnad korrosioonikaitseõliga.
Mis korrosioonikaitsevahendeid kasutame?
Kasutame Dinitrol ML korrosioonikaitseõli, sest oleme leidnud selle üheks parimatest turul saadaval olevatest õlidest.
Korrosioonikaitseõli kanname detailidele korraliku korrosiooniõlipüssiga. Kontrollime alati üle, et korrosioonikaitseõli oleks jõudnud kõikidesse kohtadesse, kuhu see jõudma peab. Töö käigu ning õlitatud detailid pildistame alati üles ning kliendil on võimalus fotosid ka näha.
Fotol meie uus korrosioonitõrjepüss
Kvaliteetne korrosioonitõrje oma sõidukile meilt!
-
- Täiskorrosioonitõrje sisaldab sõiduki põhja, rattakoobaste, poritiivaaluste, küljekarpide ja siseõnaruste (kapotiluugi raamid, uste- ja luukide sisepinnad jms) korrosioonitõrjet. Täiskorrosioonitõrjeks eemaldatakse polstrid, põhjakatted, summutiekraanid, logarid, kardaan, kütusepaak jpt osi. Täiskorrosioonitõrje sõiduautole 850€*.
-
- Põhja korrosioonitõrje sisaldab sõiduki põhja ning rattakoobaste korrosioonitõrjet. Põhja korrosioonitõrje käigu eemaldatakse põhjakatted, summutiekraanid, paak, logarid jms. Põhja korrosioonitõrje sõiduautole 450€*.
- Küljekarpide korrosioonitõrje sõiduautole 45€*/tk.
*Arve esitamisel lisandub käibemaks.
Hinnad uuendatud 19.10.2023.