PROJEKT HOT ROD | BMW E36 + MOSKVICH 401
Mida ühist on BMW-l ja Moskvichil? Võiks vist esimese hooga öelda, et ega väga midagi peale fakti, et mõlemad autod on.
Või siiski..?
Meie töökojas kohtuvad need kaks täiesti erinevat maailma, et ühte sulada. Nad on terviku kaks poolt. Yin ja yang, mis sobituvad teineteisega nagu pusletükid, saamas millekski uueks.
Väike sneak-peek projektile:
- Kaameratöö & videomontaaž: Glen H. Guthan.
Päevik | Custom hot rod-stiilis sõiduki ehitamine
Miks niisugune projekt?
Kliendil on soov sõita Moskvich 401 tüüpi autoga, millel oleks kaks ust.
Doonorid
BMW E36 318I – mootori & esisilla doonor
- Mootorikood: BMW-184E2 (M43)
- Võimsus: 85kW
- Mootori töömaht: 1796 cm3
- Tootmisaasta: 1993
BMW E36 Compact – kerekonstruktsiooni ning uste doonor
Tootmisaasta:
BMW E36 Compact – keredetailide, tagasilla, veermiku ja käiguosade doonor
- Tootmisaasta: 1994
Moskvich 401 (2tk) – keredetailide doonor, “spikker”
- Tootmisaasta:
Miks niisugused doonorid?
Kereosa põhiliseks alustalaks ning põhikomponendiks sai valitud E36 Compact – tugeva konstruktsiooniga kvaliteetsest saksa rauast väga lühikese tagaosaga 2-ukseline luukpära. Esialgu tõi klient keredoonoriks E36 sedaani, kuid kuna tema soov oli saada 2-ukseline auto, siis oli lihtsam “põhjaks” võtta 2-ukseline kere, kui 4-ukselist omakorda ümber hakata ehitama. Alternatiivne variant oleks olnud kasutada ka hoopis E36 kupeed, kuid Compact oli siinkohal mugavam ning rahakotisõbralikum variant.
Esisild on plaanitud projektile võtta kliendi toodud E36 sedaanilt, kuid tagasilla saame hoopis Compacti alt. Miks nii? Compacti tagasild ning õõtshoovad on tavasuuruses E36 omadest teistsugused, väiksemad ning kitsamad. Neid tagasilladetaile kasutades ei pea astmelauale tagumise rattakoopa nurka õõtshoova varjamiseks katet ehitama (fotol punase ringiga tähistatud detail).
- Fotol: E36 õõtsad on laiad ning ei mahu ära, nende varjamiseks on ehitatud kate.
- Foto: Eesti Moskvich Klubi foorum, kasutaja “Fokser” teema.
Üks Compact sai kereks, teine tagasilla, veermiku- ning käiguosade doonoriks. Mootori- ja esisilladoonoriks on sedaan E36 318I. Moskvich 401 – nii inspiratsiooni- kui detailide allikas, sest sõiduk tuleb Moskvichi moega.